SEAT: SEAT IBE: az elektromosság korának fiatalos sportkocsija

Szeretettel köszöntelek a SEAT Szabó közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 309 db
  • Videók - 5 db
  • Blogbejegyzések - 20 db
  • Linkek - 8 db

Üdvözlettel,

SEAT Szabó vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SEAT Szabó közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 309 db
  • Videók - 5 db
  • Blogbejegyzések - 20 db
  • Linkek - 8 db

Üdvözlettel,

SEAT Szabó vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SEAT Szabó közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 309 db
  • Videók - 5 db
  • Blogbejegyzések - 20 db
  • Linkek - 8 db

Üdvözlettel,

SEAT Szabó vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SEAT Szabó közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 309 db
  • Videók - 5 db
  • Blogbejegyzések - 20 db
  • Linkek - 8 db

Üdvözlettel,

SEAT Szabó vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

·         A városi mobilitás dinamikus koncepciója

·         A designfilozófia látványos forradalma

·         Elektromos hajtásrendszer 75 kW (102 LE) teljesítménnyel a nulla emissziójú autózás szolgálatában

·         A márka gazdaságossági stratégiájának következetes folytatása

·         Az elektromos mobilitás spanyolországi szakmai hátterének fejlesztése a SEAT vezetése alatt

 

network.hu

 

 

Látványos koncepcióval jelentkezett a SEAT új, kompakt sportkupéja formájában, amely forradalmi designmegoldások és a vezetés intenzív élménye mentén vezet az elektromos kor fejlett mobilitása felé. A SEAT IBE tanulmánymodell a jövő nulla emissziójú hajtásrendszerét a fejlett városi mobilitás sportos és dinamikus koncepciójában alkalmazza, miközben az IBE letisztult és atlétikus stílusa a SEAT már most készülő, elkövetkező generációi számára is izgalmas perspektívát rejt. Erőteljes arányok és precíz, letisztult formai nyelvezet jellemzi a spanyol márka designfilozófiájának folyamatos fejlődését.

 

Rövid, lapos és széles karosszéria, extrém lapos orral, illetve széles vállövvel – a SEAT IBE a klasszikus sportkocsik arányait sorakoztatja fel. E karakteres stílust azonban határozottan innovatív és egyedi módon képviseli, mégpedig kifejezetten a jellemzően nagyvárosi fiatal vásárlóközönség életstílusa szerint kifejlesztett, kompakt modell formájában.

 

„Az IBE révén egyértelműen kifejezésre juttathattuk, hogy a SEAT számára az elektromos autózás is mindenkor az igényes designról és a vezetés kiemelkedő élményéről szól majd” – hangsúlyozta James Muir, a SEAT, S.A. elnöke. „Az IBE a SEAT azon legjobb hagyományainak folytatója, amelyek szellemében a márka mindenkor kategóriája legmerészebb és legfiatalosabb modelljeit kínálja. Mindezeken túl első elektromos koncepciómodellünk stratégiánk következetes jövőbeni folytatását is képviseli: különösen gazdaságos ECOMOTIVE modelljeink óriási sikerét követően most az elektromos mobilitás szabta feladatokon dolgozunk, amelyek a hálózatról tölthető („plug-in”) hibrid-, illetve a tisztán elektromos hajtású járművekre egyaránt kiterjednek.

 

 

A design

 

Az IBE koncepciómodell a SEAT folyamatos fejlesztőmunkájának felettébb vonzó perspektíváját képviseli. Egyszerű és letisztult formái, precízen kidolgozott vonalai, valamint gondosan kiformált felületei folytonos és egyéni formai nyelvezetről tesznek tanúságot, amely a SEAT egyéniségének és modernségének egyértelmű folytonosságát jelenti. „Az IBE tulajdonképpen modelljeink elkövetkező generációi formai filozófiájának egyfajta koncentrált olvasztótégelye, amely minden jövőbeni újdonságunkra jelentős hatást gyakorol majd” – fejtette ki Luc Donckerwolke, a SEAT vezető formatervezője. „Mindez az autózás jövője tekintetében egyfajta ígéretként is értelmezhető: a formák az elektromos hajtások világában is izgalmasak, a vezetést jellemző élmények pedig továbbra is különösen élvezetesek maradnak – legalábbis a SEAT modelljeiben bizonyosan.”

 

A SEAT IBE 3,78 méteres hosszúságával több mint 25 centiméterrel rövidebb az Ibizánál, ám szokatlan, 1,80 méteres szélessége, s mindössze 122 centiméteres magassága kétségkívül a klasszikus sportkocsik arányait biztosítja számára. További klasszikusan sportos elem maga a kétajtós karosszériaforma, a különösen alacsonyan húzódó motorházfedél és a hosszan ívelő tetővonal. A karosszéria rövid első túlnyúlása és csaknem túlnyúlás nélkül megformált, izmos fara a 19-colos kerekekkel együtt szintén a jármű erőteljes és kompakt megjelenését hangsúlyozza.

 

 

network.hu

 


Az orr meghatározó elemei a teljes egészében LED-technikájú fényszórók, amelyeket éppoly kifinomult és igényes, mint egyedi design jellemez, s a SEAT úgynevezett „arrow designja” karakteres V-motívumát hordozzák. Az autó teljes eleje ugyancsak erőteljes V-alakzatot formáz, amelyet azután a motorházfedél visz tovább. A lökhárító alsó régiójának két légbeömlő-nyílása által szállított levegő bőségesen elegendő az elektromos hajtás viszonylag csekély hűtési igényének kielégítésére. A SEAT-embléma trapézt formáló, egyébként önálló funkcióval rendelkező felületen kapott helyet. Az alternatív hajtásrendszer rendkívüli szabadságot biztosított a formatervezők számára. Mivel a kisebb beépítési méretek jellemezte elektromos motor és szabályozóelektronikája a hagyományos szerkezeteknél lényegesen kevesebb helyet igényel, a V-alakú motorházfedél vonalát is jóval alacsonyabban húzhatták meg a tervezők, mint a belsőégésű motorok esetében.

 

Az IBE oldalnézetében szintén masszív kiállását hangsúlyozza, széles vállöve, a szoborszerű domborulatokkal és az első kerekek mögött diszkrét metszéssel kiformált sárvédői, valamint nagyméretű, aerodinamikailag továbbfejlesztett, ötküllős keréktárcsái egyaránt e dinamikus megjelenést erősítik. A gumiabroncsok mindazonáltal 175 milliméteres szélességükkel messze nem képviselnek extrém méreteket, s különösen alacsony gördülési ellenállásukkal hatékonyan hozzájárulnak az elektromos tanulmánymodell magas fokú gazdaságosságához. A tetővonal hátrafelé erősen elnyújtott ívet képez, mindvégig keskenyen tartva az oldalablakok csíkját.

 

A far tulajdonképpen az orr karakteres formáit ismétli, sajátos stílusban értelmezve át őket. A LED fényvezető csövek technikájával készült hátsó lámpatestek szintén a jellegzetes nyíl-motívumot mutatják, míg a lökhárító alatti hangsúlyos diffúzor az első légbeömlő-nyílások stílusára rímel. A teljes jármű messzemenőkig mentes az öncélú díszítésektől – a jó design nem igényel további dekorációt. Minden egyes vonal pontos funkcióval bír az autó felületeinek és azok határolta térfogatainak pontos kialakításában, s az e formák eredményezte izmos külső szintén a kifejezetten sportos karaktert hangsúlyozza. A formák e sajátos redukálása, illetve azok tudatos és következetes alkalmazása, valamint a minden részletre kiterjedő precizitás a SEAT designfilozófiájának egyaránt alapvető eleme, amelyek a jövő modelljein még nyilvánvalóbb formában jelennek majd meg.

 

network.hu


 

A koncepció

 

Jól kezelhető méreteivel, magas fokú mozgékonyságával és dinamikájával a SEAT IBE a nagyvárosi forgalom tökéletes járműve. Kompakt, 2+2 üléses karosszériájával egyértelműen a fiatalos életstílusra készült, igazán bőséges térkínálattal egy pár számára, de elegendő hellyel akár négy személy kényelmes utazásához is. A hosszú tetőív kellő fejteret biztosít, a csomagok vagy a sporteszközök számára is tágas rakodóhely mellett.

 

„A SEAT áll a kihívás elébe, hogy a nagyvárosok újszerű mobilitási igényeire egészen új járműkoncepciókat fejlesszen ki” – hangsúlyozta Frank Bekemeier, a SEAT kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke. „Az IBE nulla emissziójú járműként számos régióban fokozott fontossággal bírhat, miközben a jövő információs rendszerei szerint készült. Kompakt méreteivel, kiváló manőverezőképességével, valamint sokoldalú kihasználhatóságával tökéletes megoldást képvisel a fiatalok vásárlói célcsoportjának sokrétű igényeire.”

 

A SEAT IBE olyan tisztán elektromos hajtású autó, amely nulla károsanyag-kibocsátással üzemel. Az elektromos motor a szabályozóelektronikával együtt az extrém laposan ívelő motorházfedél alatt, míg a lítium-ion akkumulátor az autó rövidre szabott hátuljában kapott helyet. Az elektromos motor 75 kW (102 LE) teljesítményével, illetve 200 Nm maximális forgatónyomatékával az IBE külső megjelenése sugallta élményeknek pontosan megfelelő menetdinamikai képességekkel szolgál. A városi forgalomra oly jellemző, 0 és 50 kilométer/óra közötti gyorsítás mindössze 3,4 másodpercig tart, míg az IBE 80-as tempóig 6,3, a 100 kilométer/órás sebesség eléréséhez pedig összesen 9,4 másodpercet igényel. E mély benyomást keltő menetteljesítmények nem csupán az elektromos motor eleve kedvező teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikájának köszönhetők, hanem a SEAT IBE igen alacsony, mindössze 1.000 kilogrammos saját tömegének is.

 

A folyamatos teljesítmény-leadás 50 kW-ra (68 LE) korlátozott értéke, illetve a 160 kilométer/órára határolt végsebesség a városi autópályákon is több mint elegendő a dinamikus autózáshoz. Az akkumulátor kapacitása 18 kWh, amely szintén bőségesen megfelelő a városi használat napi mobilitási igényeihez. Immár magától értetődő, hogy a SEAT IBE a legkorszerűbb biztonsági és kommunikációs rendszerekkel készült, különösen a jármű és környezete közötti („car-to-x”) kommunikáció tekintetében. A jövő információs hálózatába integrálódva, a SEAT IBE állapota és az esetleges biztonsági riasztások adatállományát a közlekedési infrastruktúra rendszerével, illetve más járművekkel is közvetlenül meg tudja osztani.

 

 

A szakmai háttér

 

A SEAT a környezetkímélő technológiák területén különösen magas szintű szakmai háttérrel rendelkező autógyártó. Az elmúlt évek során egyes modellsorozatain belül szisztematikusan csökkentette az üzemanyag-fogyasztást, a SEAT ECOMOTIVE változatok pedig különösen gazdaságos járművekként egyaránt óriási sikert arattak a piacon. Ezek csúcspontját az Ibiza ECOMOTIVE jelentette, amely 59 kW (80 LE) teljesítményű motorja mellett is 100 kilométerenként csupán 3,7 literes üzemanyag-fogyasztást, és kilométerenként mindössze 98 gramm szén-dioxid-kibocsátást produkált. A SEAT folytatni kívánja ECOMOTIVE családja bővítését, s Leon, Altea, Altea XL és Alhambra modelljei a jövőben szintén kivételesen csekély üzemanyagigényű TDI-erőforrásokat kapnak.

 

A következő lépést a SEAT stratégiájában a Leon Twin Drive ECOMOTIVE képviseli, amelynek hajtásrendszerét a belsőégésű és az elektromos motor fejlett kombinációja adja. Mégis jóval több egy hagyományos hibridnél, ugyanis lítium-ion akkumulátora szabványos csatlakozóján keresztül a hálózatról is feltölthető („plug-in”), s teljesen töltött állapotban 50 kilométer hatótávolságot biztosít. Nagyobb távolságokon autózva a belsőégésű motor is működésbe lép. A Leon Twin Drive ECOMOTIVE első sorozatgyártású változata a tervek szerint 2014-re jelenhet meg.

 

A fejlesztés alapvető célját a tisztán elektromos hajtású jármű jelenti, amelynek fejlett technikájából a SEAT IBE nyújt ízelítőt. Az IBE ezzel párhuzamosan azon nagyszabású projekt elindítását is jelzi, amely a spanyolországi elektromos mobilitás fejlesztését és népszerűsítését tűzte ki célul. A „Cenit VERDE” kezdeményezés ennek szellemében 16 vezető technológiai vállalat, illetve ugyancsak 16 élvonalbeli egyetem és kutatóintézet ilyen jellegű munkáját fogja össze.

 

Kutatási és fejlesztési, valamint termelési folyamatai fejlett szakmai háttere révén a SEAT állt e projekt élére. A vállalat a spanyol Tudományos és Fejlesztési Minisztérium (CDTI) támogatásával egyaránt jelentős szerepet kíván vállalni az elektromos mobilitás fejlesztésében, valamint alapvető működési igényeinek megteremtésében. A fő célt az elektromos üzemű járművek spanyolországi gyártásához, valamint a vonatkozó infrastruktúra kiépítéséhez szükséges technológiák kifejlesztése jelenti.

 

„E projekt műszaki fejlesztései, jövőbeni perspektívái és ipari háttere miatt egyaránt egész Spanyolország számára különösen fontos” – jelentette ki Frank Bekemeier, a SEAT kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke. „A kezdeményezés sikere kétségkívül az ország legambiciózusabb kihívásai közé tartozik, s a SEAT az IBE tanulmánnyal már eleve jelentős lendületet adhatott e folyamatnak.”



 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu